Bakalářské práce
programy Bioanorganická chemie, Chemie a učitelské kombinace studia Chemie pro vzdělávání
Experimentální systém Vernier ve výuce chemie
Teoretická část: literární rešerše týkající se měřicího systému Vernier a jeho možného využití v rámci výuky chemie na SŠ.
Praktická část: vytvoření sbírky pokusů s využitím systému Vernier vhodných pro výuku chemie na SŠ.
vedoucí práce: Mgr. Peter Antal, PhD.
Koordinační chemie imidazo[1,5-a]pyridin-3-thionu a jeho derivátů
Teoretická část: Literární rešerše zaměřená na koordinační chemii heterocyklických thionů, zejména možnosti přípravy, vlastnosti, reaktivitu a potenciální využití příslušných komplexů.
Praktická část: Příprava imidazo[1,5-a]pyridin-3-thionu, příp. jeho derivátů, následovaná studiem koordinačních preferencí těchto potenciálně polydentátních ligandů ke kovům přechodných skupin. Řešitel si osvojí základy organické i anorganické syntézy a seznámí se se spektroskopickými technikami běžně používanými pro studium anorganických látek.
vedoucí práce: Mgr. Ondřej Bárta, PhD.
Hybridní N-heterocyklické karbenové ligandy a jejich komplexy pro využití v medicínských aplikacích
Teoretická část: Literární rešerše zabývající se využitím komplexů s N-heterocyklickými karbenovými (NHC) ligandy v medicínských aplikacích.
Praktická část: Příprava vybraných prekurzorů hybridních N-heterocyklických karbenů následovaná syntézou příslušných komplexů. Studium vlastností těchto komplexů s cílem posoudit jejich využitelnost v medicinských aplikacích. Řešitel si osvojí základy organické i anorganické syntézy a seznámí se se spektroskopickými technikami běžně používanými pro studium anorganických látek a dále technikami používanými při studiu biologické aktivity chemických látek.
vedoucí práce: Mgr. Ondřej Bárta, PhD.
Mezoiontové karbeny založené na heterocyklickém skeletu a jejich komplexy
Teoretická část: Literární rešerše zaměřená na přípravu komplexů přechodných kovů s mezoiontovými karbenovými ligandy a jejich využití v homogenní katalýze, resp. fotochemických aplikacích.
Praktická část: Příprava prekurzorů mezoiontových karbenových karbenů a následně příslušných karbenových komplexů s přechodnými kovy. Studium vlastností těchto komplexů a potenciálního využití v homogenní katalýze, resp. fotochemických aplikacích. Řešitel si osvojí principy organické i anorganické syntézy, včetně preparací v inertním prostředí a naučí se využívat spektroskopické a rentgenostrukturní techniky.
vedoucí práce: Mgr. Ondřej Bárta, PhD.
Hybridní N-heterocyklické karbenové ligandy, jejich komplexy a katalytické aplikace
Teoretická část: Literární rešerše zabývající se komplexy s hybridními N-heterocyklickými karbenovými (NHC) ligandy, tj. ligandy, které kromě NHC skupiny nesou ještě další donorovou skupinu. Vyzdviženo bude také využití těchto komplexů v homogenní katalýze.
Praktická část: Příprava vybraných prekurzorů hybridních N-heterocyklických karbenů následovaná syntézou příslušných komplexů. Studium vlastností těchto komplexů a potenciálního využití v homogenní katalýze. Řešitel si osvojí principy organické i anorganické syntézy, včetně preparací v inertním prostředí a naučí se využívat spektroskopické a rentgenostrukturní techniky.
vedoucí práce: Mgr. Ondřej Bárta, PhD.
Podpůrný materiál k výuce chemie - tvorba webu „Chemie žije!“
Teoretická část: Literární rešerše týkající se problematiky kritických míst ve výuce chemie na střední škole (se zaměřením na čtyřleté a víceleté gymnázia).
Praktická část: Analýza obsahu obecné a anorganické chemie v učebnicích pro gymnázia, analýza a porovnání RVP pro gymnázia a ŠVP vybraných škol. Výběr vhodných témat pro zpracování a tvorbu studijních materiálů (studijní texty, výuková videa, didaktické hry a další) pro žáky gymnázií. Vložení studijních materiálů na web „Chemie žije“. Zpracování výsledků práce formou bakalářské práce.
vedoucí práce: Mgr. Iveta Bártová, Ph.D.
Problematika (rozvoj) čtenářské gramotnosti při výuce chemie na 2. stupni základní školy
Teoretická část: Literární rešerše výukových metod vhodných do výuky přírodních věd na základní škole, literární rešerše problematiky čtenářské gramotnosti žáků základních (středních) škol.
Praktická část: Analýza problematiky čtenářské gramotnosti žáků základních škol a jejího vlivu na výuku přírodovědných předmětů. Výběr témat výuky chemie vhodných pro rozvoj čtenářské gramotnosti. Zpracování výukových materiálů s využitím výukových metod založených na práci s textem (výukové motivační texty, pracovní listy, didaktické hry a další) pro žáky základních škol. Zpracování výsledků práce formou bakalářské práce.
vedoucí práce: Mgr. Iveta Bártová, Ph.D.
Optimalizace syntézního procesu přípravy cyklamu
Teoretická část: Literární rešerše týkající se různých způsobů přípravy makrocyklického ligandu cyklamu s důrazem na výtěžek, maximálně připravitelné množství a cenu.
Praktická část: Hledání optimálních reakčních podmínek syntézy cyklamu s využitím průtočných reaktorů za účelem vyššího výtěžku, analýza reakčních směsí a případná identifikace vedlejších produktů.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Příprava makrocyklických ligandů využitelných v oblasti potenciálních kontrastních látek pro MRI
Teoretická část: Osvojení si teoretických základů zobrazovacích metod používaných v medicíně, především MRI a typu komplexních sloučenin používaných jako kontrastní látky, literární rešerše zabývající se syntézou pyridinových makrocyklických ligandů.
Praktická část: Syntéza a charakterizace nových vybraných makrocyklických ligandů, případně nelezení efektivnějších syntetických cest vedoucí k již dříve připraveným makrocyklům.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
16členné pyridinové makrocykly a jejich komplexy s koordinačním číslem 7 se zajímavými magnetickými vlastnostmi
Teoretická část: Literární rešerše týkající se způsobů syntézy pyridinových makrocyklických ligandů a jejich komplexů s přechodnými kovy a lanthanoidy s koordinačním číslem 7, osvojení si základních znalostí molekulového magnetismu.
Praktická část: Příprava a charakterizace pentadentátních 16členných pyridinových makrocyklů (Schiffovy báze) a jejich komplexů s vybranými přechodnými kovy a především lanthanoidy.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Studium koordinačních vlastností vybraných aza-crown etherů a jejich derivátů
Teoretická část: Literární rešerše zabývající se přípravou vybraných aza-crown etherů, především 1,10-diaza-18-crown-6, a přípravou a využitím jejich komplexů s přechodnými kovy a lanthanoidy.
Praktická část: Příprava a charakterizace především 1,10-diaza-18-crown-6, případně jeho jednoduchých disubstituovaných derivátů, a studium jeho koordinačních vlastností vůči vybraným iontům přechodným kovů a lanthanoidů.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Chelatační terapie očima výpočetní chemie
Teoretická část: Rešerše na téma chelatační terapie kovů, přínosy i negativa této metody, její použití v medicínské praxi a dále teoretické postupy výpočtů konstanty stability komplexů.
Praktická část: Využití výpočetní chemie, zejména teorie funkcionálu hustoty (DFT) k porovnání různých chelatačních činidel pro aktinoidy.
vedoucí práce: doc. Ing. Radovan Herchel, Ph.D.
Příprava magneticky bistabilních koordinačních sloučenin železa a kobaltu s tetrazolovými deriváty
Teoretická část: Literární rešerše přípravy derivátů 2,6-bis(1H-tetrazol-5-yl)pyridinu a jeho využití v koordinační chemii.
Praktická část: Syntéza 2,6-bis(1H-tetrazol-5-yl)pyridinu a jeho derivátů, a následně koordinačních sloučenin železa a kobaltu s cílem připravit látky měnící spinový stav nebo vykazující pomalou relaxaci magnetizace.
vedoucí práce: doc. Ing. Radovan Herchel, Ph.D.
Vícejaderné komplexy lanthanoidů a diamagnetických d-prvků s ligandy typu Schiffových bází
Teoretická část: Rešerše komplexů lanthanoidů ve vícejaderných komplexech Schiffových bází typu salenu a jeho blízkých derivátů s důrazem na magnetické vlastnosti těchto látek.
Praktická část: Příprava nových sloučenin s ligandy typu salenu s lanthanoidy a diamagnetickými kovy s různou velikostí náboje, s důrazem na dosud málo studované systémy, obsahující například Ag(I), Pd(II), Ga(III) spolu s lanthanoidy. Charakterizace a studium magnetických vlastností připravených komplexů pomocí fyzikálně chemických metod.
vedoucí práce: Mgr. Kamil Kotrle
Příprava a studium komplexů 3d kovů ve tvaru trigonálního prizmatu s ligandy odvozenými od kyseliny 2-formylfenoxyoctové
Teoretická část: Rešerše magneticky zajímavých komplexů 3d kovů ve tvaru trigonálního prizmatu, zaměřená zejména na komplexy Co(II)
Praktická část: Příprava nových ligandů odvozených od kyseliny 2-formylfenoxyoctové a jejích derivátů. Příprava komplexů těchto ligandů s Co(II) a případně dalšími vhodnými kovy. Charakterizace těchto komplexů pomocí fyzikálně-chemických metod se zaměřením na jejich magnetické vlastnosti.
vedoucí práce: Mgr. Kamil Kotrle
Benchmarking studie teoretického výpočtu energetické bariéry jedno-molekulových magnetů u různých typů systémů
Teoretická část: Rešerše metod výpočetní chemie, používaných pro studium jedno-molekulových magnetů. Rešerše jedno-molekulových magnetů, které budou vybrány jako reprezentativní vzorky různých typů do benchmark studie.
Praktická část: Výpočet energetické bariéry jedno-molekulových magnetů pro vybrané komplexy pomocí metod výpočetní chemie. Porovnání výsledků s experimentálními daty, a zhodnocení, jestli je tato metoda spolehlivá pro studované typy látek.
vedoucí práce: Mgr. Kamil Kotrle
Příprava chirálních komplexů s velkou magnetickou anizotropií jako látek pro studium magneto-chirálního dichroismu
Teoretická část: Rešerše známých chirálních komplexů se zaměřením na jejich magnetické vlastnosti, zejména jednomolekulový magnetismus.
Praktická část: Příprava nových chirálních komplexů, zejména Co(II), Dy(III) a Tb(III), studium jejich struktury a magnetických a spektrálních vlastností.
vedoucí práce: Mgr. Kamil Kotrle
Biologická aktivita komplexů kobaltu s bisbenzimidazoly
Teoretická část: Rešerše na téma bisbenzimidazoly a jejich použití v medicínské praxi.
Praktická část: Příprava bisbenzimidazolů a jejich komplexy s Ni, testování biologických vlastností.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Komplexy mědi, niklu a zinku s Schiffovými bazemi odvozenými od 8-aminochinolinu a studium potenciální antibakteriální aktivity
Teoretická část: Rešerše na téma Schiffovy baze a jejich možné použití v medicínské praxi.
Praktická část: Příprava Schiffových bazí a jejich komplexy s Cu, Ni a Zn, testování antibakteriálních vlastností.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Biologická aktivita komplexů přechodných kovů s benzimidazoly
Teoretická část: Rešerše na téma benzimidazoly a jejich komplexy v medicínské praxi.
Praktická část: Příprava benzimidazolů a jejich komplexy s vybranými přechodnými kovy, testování cytoxicity a antibakteriální aktivity.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Mikrovlnná příprava kvantových teček pro bioaplikace
Teoretická část: Rešerše na téma kvantové tečky a aplikace v medicínské praxi.
Praktická část: Příprava kvantových teček, studium jejich vlastností.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Příprava nanočástic na bázi selenu a studium jejich vlastností
Teoretická část: Rešerše na téma selenové nanočástice a aplikace v potravinářské a medicínské praxi.
Praktická část: Příprava nanočástic na bázi selenu a studium jejich vlastností.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Syntéza modelových komplexů tantalu v inertních podmínkách
Teoretická část: Literární rešerše významných biologicky/katalyticky aktivních komplexů tantalu. Literární rešerše reakčních podmínek pro přípravu různých strukturních typů komplexů tantalu.
Praktická část: Příprava a charakterizace modelových komplexů tantalu, srovnání různých reakčních postupů.
vedoucí práce: Mgr. Radka Křikavová, Ph.D.
Verifikace metody studia uvolnění reaktivních forem kyslíku pomocí 19F NMR spektroskopie
Teoretická část: Literární rešerše zaměřená na reaktivní formy kyslíku a jejich biologické role. Literární rešerše aplikací 19F NMR spektroskopie pro studium biologických systémů.
Praktická část: Verifikace nové metody pro sledování uvolnění ROS pomocí 19F NMR (dle Park et al., Anal. Chem., 2023).
vedoucí práce: Mgr. Radka Křikavová, Ph.D.
Tvorba didaktických materiálů o periodické soustavě prvků pro web Chemie žije
Teoretická část: Mapování rozsahu, obsahu a kvality českých i zahraničních webů zaměřených na didaktiku chemie s tématem PSP.
Praktická část: Návrh, design a tvorba vlastního online materiálu pro didaktický web Chemie žije, tematický okruh PSP (specifikace po dohodě se školitelem). Vkládání vytvořeného materiálu do webové aplikace.
vedoucí práce: Mgr. Radka Křikavová, Ph.D.
Vybrané individuálně připravované léčivé přípravky: využití ve výuce chemie.
Teoretická část: Charakteristika jednodušších lékových forem ve vztahu k IVLP, ukázky receptur, propojení na témata výuky chemie dle platných RVP ZŠ, gymnázia a odborných škol chemického a nechemického zaměření. Charakteristika Českého lékopisu.
Praktická část: Příprava různorodé škály materiálů do výuky chemie, včetně využití jednoduchých pokusů.
vedoucí práce: RNDr. Helena Mašláňová, PhD.
Acida a antacida: využití ve výuce chemie
Teoretická část: Charakteristika ATC skupiny, mapování terapeutických přípravků dostupných na trhu v ČR, rešerše a analýza existujících výukových materiálů s touto problematikou. Propojení s RVP ZŠ, gymnázia a odborných škol chemického a nechemického zaměření.
Praktická část: Příprava různorodé škály materiálů do výuky chemie, včetně využití jednoduchých pokusů.
vedoucí práce: RNDr. Helena Mašláňová, PhD.
Substituované deriváty acetylacetonu pro přípravu biologicky zajímavých hetero-bimetalických komplexů
Teoretická část: Literární rešerše o biologické aktivitě hetero-bimetalických komplexů Co(III) s jinými přechodnými kovy.
Praktická část: Příprava vybraných derivátů acetylacetonu. Studium jejich vlastností a uplatnění při syntéze heterobimetalických komplexů.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Dvoujaderné halogenido-můstkované dysprosité komplexy
Teoretická část: Literární rešerše na téma magnetických vlastností dimerních dysprositých komplexů přemostěných halogenidovými ligandy.
Praktická část: Příprava vybraných dimerních dysprositých komplexů s můstkujícími halogenido ligandy. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Manganité a železité komplexy s nitro-substituovanými tetradentátními Schiffovými bázemi
Teoretická část: Literární rešerše o Mn(III) a Fe(III) komplexech s nitro-substituovanými tetradentátními Schiffovými bázemi.
Praktická část: Příprava vybraných Mn(III) a Fe(III) komplexů s nitro-substituovanými tetradentátními Schiffovými bázemi. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Ladění vlastností železitých komplexů změnou periferních supramolekulárních synthonů
Teoretická část: Literární rešerše o Fe(III) komplexech s hexadentátními Schiffovými bázemi, které vykazují křížení spinových stavů.
Praktická část: Příprava vybraných a různě periferně substituovaných Fe(III) komplexů s hexadentátními Schiffovými bázemi. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Heterobimetalické 3d-4f komplexy s Schiffovými bázemi odvozenými od kondenzace derivátů salicylaldehydu a ortho-aminofenolů
Teoretická část: Literární rešerše o struktuře a magnetických vlastnostech 3d-4f komplexů s ligandy odvozenými kondenzací derivátů salicylaldehydu a ortho-aminofenolů.
Praktická část: Příprava vybraných 3d-4f komplexů. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Průmyslové výroby anorganických hnojiv
Teoretická část: Provést rešerši týkající se průmyslových výrob základních anorganických hnojiv. Dále provést na dané téma analýzu učebnic pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol.
Praktická část: Vyhledat, které české chemické závody uvedené látky vyrábějí, z jakých surovin, jakými postupy a v jakých množstvích. Vytvořit technologická schémata pro dané výroby a jejich srozumitelný popis. Vytvořit výukovou prezentaci v PowerPointu.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Historie a současnost barviva Indiga: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se historie a současnosti barviva Indiga, se zaměřením na jeho chemickou syntézu a vlastnosti. Dále provést analýzu učebnic chemie pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol pro téma chemických barviv.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů pro efektivnější výuku historie a chemie barviva Indiga.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Tvorba programu na komentovanou prohlídku katedry anorganické chemie v rámci akce Olomoucké muzejní noci
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se neformální, formální a informálního vzdělávání. Zmapovat přehled akcí, kterých se Přírodovědecká fakulta Univerzity Palackého účastní s cílem popularizovat vědu.
Praktická část: Provést dotazníkové šetření na středních školách téma neformálního vzdělávání a popularizačních akcí a vytvořit pro katedru anorganické chemie program pro komentovanou prohlídku doplněnou o demonstrační experimenty pro akci „Olomoucké muzejní noci“, prohlídky zrealizovat a pokusit se získat zpětnou vazbu od návštěvníků.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Pohonné hmoty současnosti a budoucnosti: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se historických a současných a v budoucnu uvažovaných pohonných hmot. Dále provést analýzu učebnic chemie pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol a diskutovat mezipředmětové vazby pro dané téma.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů pro efektivnější výuku o pohonných hmotách. Zmapovat výrobce v České. Vytvořené materiály otestovat na vybrané střední škole.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Chemie a cukr: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se historie a současnosti výroby cukru. Zmapovat historický vývoj slazení potravin a technologický postup výroby cukru z různých surovin (cukrová třtina, cukrová řepa, javorový sirup apod.). Provést analýzu učebnic chemie pro střední školy a zjistit, jakým způsobem je téma cukru v těchto materiálech zpracováno. Průzkum (RVP) pro gymnázia (G) a ŠVP vybraných středních škol a zhodnotit, jak jsou v nich zahrnuta témata týkající se cukrů a slazení. Diskutovat mezipředmětové vazby (chemie, biologie, potravinářská technologie, výchova ke zdraví) a navrhnout možnosti integrace tohoto tématu do výuky.
Praktická část: Vytvořit nové podpůrné výukové materiály pro efektivnější výuku tématu cukru, které mohou zahrnovat - didaktickou prezentaci, pracovní listy a laboratorní úlohy zaměřené na experimenty s cukry (např. měření obsahu cukru v nápojích, reakce cukrů). Technologická schémata výroby rafinovaného cukru. Zmapovat výrobce cukru v České republice a poskytněte stručný přehled o jejich výrobních technologiích a produktech.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Výroba silic: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se historie a současných technologií výroby silic. Zaměřit se na různé metody získávání silic (např. destilace s vodní parou, lisování, extrakce rozpouštědly) a jejich využití v průmyslu (potravinářství, kosmetika, farmacie). Uvést konkrétní příklady silic (např. máta, levandule, citrusové plody) a jejich význam v různých kulturách a odvětvích. Provést analýzu učebnic chemie pro střední školy a zjistěte, jakým způsobem je téma silic v těchto materiálech zpracováno. Prozkoumat RVP pro gymnázia (G) a ŠVP vybraných středních škol a zhodnotit, jak jsou v nich zahrnuta témata týkající se silic a přírodních látek. Diskutovat mezipředmětové vazby (chemie, biologie, ekologie, zeměpis) a navrhnout možnosti integrace tohoto tématu do výuky. Uvést příklady projektů nebo aktivit, které by mohly propojit výuku silic s jinými předměty (např. pěstování bylin ve školní zahradě, výroba esenciálních olejů, analýza složení silic).
Praktická část: Vytvořit nové podpůrné výukové materiály pro efektivnější výuku tématu silic, které mohou zahrnovat – didaktickou prezentaci s přehledem chemie silic, jejich výroby, vlastností a využití v různých odvětvích, pracovní listy a laboratorní úlohy zaměřené na experimenty se silicemi. Technologická schémata výroby silic, která názorně zobrazí různé metody získávání silic z přírodních surovin.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Komplexy mědi s β-karbolinových alkaloidy a jejich deriváty
Teoretická část: Provést literární rešerši na biologicky aktivní komplexy s β-karbolinových alkaloidy.
Praktická část: Syntéza a charakterizace modelových komplexních sloučenin mědi s β‑karbolinovými alkaloidy a případně jejich deriváty.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Bezpečnost práce v chemické laboratoři – nejčastější úrazy studentů v prvních rocích studia chemie
Teoretická část: BOZP, laboratorní řády jednotlivých kateder chemie, typy úrazů a jejich možné příčiny.
Praktická část: Přehled záznamů o úrazech v jednotlivých letech. Návrh opatření, možnosti předcházení úrazům.
vedoucí práce: Mgr. Jana Prášilová, Ph.D.
Výukové programy pro neformální vzdělávání v chemii
Teoretická část: Možnosti neformálního vzdělávání, rešerše stávajících nabízených přírodovědných edukačních programů v Olomouckém kraji se zaměřením na chemii.
Praktická část: Zpracování pracovních listů k výukovému programu zaměřených na vybrané chemické téma a jeho ověření ve vybrané instituci.
vedoucí práce: Mgr. Jana Prášilová, Ph.D.
Příprava a vlastnosti komplexů kobaltu se zajímavými organickými ligandy (triazen-1-oxidy)
Literární rešerše týkající se přípravy triazen-1-oxidů a jejich koordinačních sloučenin s kobaltem jako centrálním atomem.
Příprava triazen-1-oxidů a od nich odvozených koordinačních sloučenin kobaltu a charakteristika připravených sloučenin pomocí dostupných fyzikálně-chemických metod.
vedoucí práce: RNDr. Zdeněk Smékal, Ph.D.
Využití inteligentních mobilních telefonů ve výuce chemie
Literární rešerše zaměřená na přehled mobilních aplikací používaných při výuce chemie na ZŠ, SŠ a VŠ v rámci digitalizace vzdělávání.
Příprava a realizace jedné vyučovací hodiny na ZŠ a jedné vyučovací hodiny na SŠ s pomocí inteligentních žákovských mobilních telefonů.
vedoucí práce: RNDr. Zdeněk Smékal, Ph.D.
Výukové metody na základní škole
Teoretická část: Literární rešerše týkající se problematiky výuky za základních školách. Metody a s tím souvisejících pojmy ve výuce chemie dle platného RVP.
Praktická část: Zapojení různých metod do výuky chemie na základní škole. Návrh vhodných aktivit pro využití v současné škole.
vedoucí práce: Mgr. Tomáš Šilha, Ph.D.
Srovnání výukového procesu chemie na základních školách ČR a ve vybraných zemích EU
Teoretická část: Literární rešerše týkající se problematiky výuky na základních školách a v EU.
Praktická část: Výběr škol v zahraničí a jejich srovnání s českými.
vedoucí práce: Mgr. Tomáš Šilha, Ph.D.
Polosendvičové komplexy platinových kovů s vybranými N,P-donorovými ligandy
Teoretická část: literární rešerše biologicky aktivních polosendvičových Ru(II), Os(II), Rh(III) a Ir(III) komplexů.
Praktická část: syntéza a fyzikálně-chemická charakterizace vybraných komplexů.
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Syntéza Pt(IV) komplexů s vybranými deriváty 7-azaindolu
Teoretická část: literární rešerše multi-cílových biologicky aktivních Pt(IV) komplexů a Pt(II) komplexů s azaindoly.
Praktická část: syntéza a fyzikálně-chemická charakterizace vybraných modelových Pt(IV) komplexů.
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Syntéza vícejaderných koordinačních sloučenin vybraných přechodných prvků
Teoretická část: Literární rešerše vícejaderných biologicky aktivních komplexů
Praktická část: Syntéza a fyzikálně-chemická charakterizace vybraných modelových komplexů
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Thidiazuron jako ligand biologicky aktivních koordinačních sloučenin
Teoretická část: literární rešerše zaměřená na rostlinný hormon thidiazuron, jeho biologickou aktivitu a možnosti jeho koordinační chemie.
Praktická část: syntéza modelových sloučenin vybraných přechodných kovů a charakterizace připravených sloučenin vhodnými analytickými technikami.
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Základní fotodynamické vlastnosti Pt(II) dijodo komplexů
Teoretická část: literární rešerše protinádorově aktivních Pt(II) dijodo komplexů.
Praktická část: experimentální studium fotodynamických vlastností vybraných Pt(II) dijodo komplexů vhodnými analytickými technikami (např. elektronová (UV-Vis) spektroskopie nebo NMR).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Metalace biomolekul pohledem základních spektrálních technik
Teoretická část: literární rešerše problematiky interakce biologicky aktivních komplexů s vybranými biomolekulami (např. DNA).
Praktická část: experimentální studium interakce vybraných komplexů s různými biomolekulami (např. DNA, albuminem, NADH nebo glutathionem) vhodnými analytickými technikami (např. elektronová (UV-Vis) a fluorescenční spektroskopie).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Studium interakce vybraného polosendvičového Os(II) komplexu s glutathionem
Teoretická část: literární rešerše biologicky aktivních polosendvičových Os(II) komplexů a jejich interakce s biomolekulami (např. glutathion, aminokyseliny, DNA).
Praktická část: experimentální studium interakce vybraného polosendvičového Os(II) komplexu s glutathionem NMR spektroskopií příp. jinými analytickými technikami (např. HPLC).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Tvorba podpůrných výukových materiálů pro výuku chemie na Základních školách speciálních
Teoretická část: Povést důkladnou analýzu stávajících textových a didaktických pomůcek využívaných ve výuce chemie na základních školách speciálních. Provést analýzu Rámcového vzdělávacího programu (RVP ZŠS) a školních vzdělávacích programů (ŠVP) u vybraných škol zařazených do této kategorie, s cílem identifikovat oblasti, které je možné rozvíjet v rámci podpůrných materiálů pro výuku chemie.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů, jako jsou pracovní listy, didaktické hry a další interaktivní nástroje, zaměřené na vybraná témata chemie pro efektivnější výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených v ZŠS. Vytvořené materiály ověřit ve výuce chemie na vybrané základní škole speciální a vyhodnotit jejich přínos a efektivitu v praxi.
vedoucí práce: RNDr. Slavomíra Šterbinská, Ph.D.
konzultant práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Koordinační sloučeniny na bázi organického radikálu TCNQF4 s vybranými lanthanoidy
Teoretická část: Provést literární rešerši o již připravených a charakterizovaných koordinačních sloučeninách na bázi organického radikálu 2,3,5,6-tetrafluoro-7,7,8,8-tetrakyanidochinodimethanu (TCNQF4) s vybranými lanthanoidy. Analýza syntetických postupů pro přípravu sloučenin uvedeného typu.
Praktická část: Syntéza a charakterizace připravených sloučenin dostupnými metodami (CHN analýza, IČ spektroskopie, rtg strukturní analýza,…).
vedoucí práce: RNDr. Slavomíra Šterbinská, Ph.D.
konzultant práce: Mgr. Peter Antal, Ph.D.
Diplomové práce
programy Anorganická a bioanorganická chemie a Učitelství chemie pro střední školy
Komplexy lanthanoidů s acylhydrazony
Teoretická část: literární rešerše o struktuře, magnetických a optických vlastnostech lanthanoidů s ligandy acylhydrazonového typu.
Praktická část: příprava navržených acylhydrazonových ligandů a vykonání pokusů o přípravu komplexů s lanthanoidy.
vedoucí práce: Mgr. Peter Antal, PhD.
Elektronicky zpracovaný výukový materiál jako doplněk pro výuku chemie na SŠ
Teoretická část: Literární rešerše dostupných učebnic chemie pro SŠ a vybraných zdrojů elektronických výukových materiálů vhodných do výuky chemie na střední škole.
Praktická část: Analýza a zhodnocení vybraných zdrojů (učebnic a elektronických výukových materiálů). Vytvoření nových elektronických studijních materiálů pro vybraná témata výuky chemie na střední škole jako doplněk ke stávajícím učebnicím chemie. Zapracování studijních materiálů do prostředí webu „Chemie žije“. Ověření ve školské praxi a jeho vyhodnocení. Zpracování výsledků práce formou diplomové práce.
vedoucí práce: Mgr. Iveta Bártová, PhD.
Mezipředmětové vztahy chemie - biologie v přírodovědném vzdělávání
Teoretická část: Literární rešerše týkající se problematiky mezipředmětových vztahů ve výuce přírodovědných předmětů. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů. Aktivizační metody ve výuce chemie.
Praktická část: Analýza problematiky mezipředmětových vztahů ve výuce chemie s přesahem do výuky biologie. Zpracování vybraných témat do výuky chemie se zaměřením na mezipředmětové vazby, s návrhem jejich využití ve výuce chemie. Ověření ve školské praxi a jeho vyhodnocení. Zpracování výsledků práce formou diplomové práce.
vedoucí práce: Mgr. Iveta Bártová, PhD.
Luminiscenční biosenzory založené na komplexech lanthanoidů s makrocyklickými ligandy
Teoretická část: Teorie a princip luminiscence komplexů lanthanoidů, literární rešerše zabývající se přehledem strukturních typů používaných ligandů.
Praktická část: Syntéza a charakterizace nového makrocyklického ligandu obsahující skupinu podporující tzv. anténový efekt, příprava a charakterizace komplexů tohoto ligandu s vybranými lanthanoidy.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Potenciální teranostika založená na komplexech bifunkčních makrocyklických ligandů
Teoretická část: Literární rešerše zabývající se přehledem bifunkčních ligandů odvozených od DOTA a jejich komplexů využitelných v oblasti multimodálních kontrastních látek a teranostik.
Praktická část: Syntéza ligandů odvozených od DOTA/DO3A obsahující další koordinující se funkční skupinu a syntéza dvojjaderných heteronukleárních komplexů s lanthanoidy a dalšími kovy zajímavými z hlediska terapie.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Jednomolekulové magnety založené na komplexech lanthanoidů s koordinačním číslem 7
Teoretická část: Osvojení si základů molekulového magnetismu, literární rešerše zabývající se jednomolekulovými magnety na bázi komplexů lanthanoidů s koordinačním číslem 7 a tvarem pentagonální bipyramidy.
Praktická část: Syntéza a charakterizace vybraných rigidních makrocyklických ligandů a jejich především dysprositých komplexů.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Hexagonálně bipyramidální komplexy lanthanoidů se zajímavými magnetickými vlastnostmi
Teoretická část: Osvojení si základů molekulového magnetismu, literární rešerše týkající se jednomolekulových magnetů založených na komplexech lanthanoidů s koordinačním číslem 8 a tvarem hexagonální bipyramidy.
Praktická část: Syntéza a charakterizace vybraných makrocyklických ligandů a jejich především dysprositých komplexů.
vedoucí práce: doc. RNDr. Bohuslav Drahoš, Ph.D.
Příprava a studium luminiscenčních vlastností měďných koordinačních sloučenin s tetrazolovými deriváty
Teoretická část: Literární rešerše měďných koordinačních sloučenin vykazujících luminiscenční vlastnosti a využití heterocyklických ligandů pro tvorbu příslušných koordinačních sloučenin.
Praktická část: Syntéza vybraných heterocyklických ligandů a jejich Cu(I) koordinačních sloučenin, studium luminiscenčních vlastností a možných aplikací ve fotokatalýze nebo ve fluorescenční termometrii.
vedoucí práce: doc. Ing. Radovan Herchel, Ph.D.
Příprava benzimidazolů odvozených od 4-methyl-o-fenylendiaminu a jejich komplexy s niklem
Teoretická část: Rešerše na dané téma.
Praktická část: Syntéza methyl derivátů bis-benzimidazolů, jejich charakterizace, syntéza nikelnatých komplexů a bioaplikace.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Koordinační sloučeniny mědi, niklu a zinku s trikarboxylovými kyselinami a N-donorovými ligandy a studium jejich biologické aktivity
Teoretická část: Rešerše na téma trikarboxylové kyseliny v komplexech Cu, Ni a Zn.
Praktická část: Příprava komplexů s vybranými trikarboxylovými kyselinami, charakterizace a studium antimikrobiálních vlastností a protinádorové aktivity.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Komplexy ruthenia s benzimidazoly a jejich cytotoxicita
Teoretická část: Rešerše na téma benzimidazoly jako léčiva.
Praktická část: Příprava benzimidazolů a komplexů ruthenia, testování cytoxicity a případně i antibakteriální aktivity.
vedoucí práce: prof. RNDr. Pavel Kopel, Ph.D.
Polosendvičové komplexy tantalu s polydentátními ligandy
Teoretická část: Literární rešerše biologicky/katalyticky aktivních polosendvičových komplexů tantalu a komplexů platinových kovů s polydentátními ligandy.
Praktická část: Vytipování, syntéza a charakterizace vybraných ligandů a jejich Ta(V) komplexů. Studium stability připravených komplexů.
vedoucí práce: Mgr. Radka Křikavová, Ph.D.
19F NMR spektroskopie jako nástroj pro detailní studium stability biologicky aktivních komplexů
Teoretická část: Literární rešerše zaměřená na využití 19F NMR spektroskopie při studiu biologicky aktivních komplexů.
Praktická část: Příprava a charakterizace vybraných komplexů obsahujících ve struktuře fluor. Provedení a detailní interpretace 19F NMR experimentů sledujících stabilitu komplexů a jejich interakce s modelovými biomolekulami.
vedoucí práce: Mgr. Radka Křikavová, Ph.D.
Jednomolekulové magnety s nitro-substituovanými ligandy
Teoretická část: Literární rešerše na téma jednomolekulových magnetů se speciálním zaměřením na jednoiontové magnety s nitro-substituovanými ligandy.
Praktická část: Příprava vybraných Co(II), Dy(III) a Er(III) komplexů. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Využití metod krystalového inženýrství u železitých sloučenin vykazujících křížení spinových stavů
Teoretická část: Literární rešerše o jednojaderných komplexech Fe(III) vykazujících křížení spinových stavů a možnostech uplatnění metod krystalového inženýrství pro ladění jejich vlastností.
Praktická část: Příprava vybraných Fe(III) komplexů s penta- a hexadentátními Schiffovými bázemi jako ligandy. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Heterobimetalické jednomolekulové magnety s interakcemi Co•••Pt a Co•••Pd
Teoretická část: Literární rešerše na téma jednomolekulových magnetů se speciálním zaměřením na jednoiontové magnety s vazbou (anebo nekovalentní interakcí) mezi centrálními atomy molekul.
Praktická část: Příprava vybraných Co-Pt a Co-Pd komplexů. Studium jejich struktury, spektroskopických a magnetických vlastností.
vedoucí práce: Ing. Ivan Nemec, Ph.D.
Jaderná energetika: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se radioaktivity a jaderné energetiky v ČR. Dále provést analýzu učebnic chemie pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol pro téma radioaktivity a jaderné energetiky a diskutovat mezipředmětové vazby pro dané téma.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů pro efektivnější výuku jaderné chemie a energetiky. Vytvořené materiály otestovat na vybrané střední škole.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Využití umělé inteligence ve výuce chemie
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se umělé inteligence a jejího využití ve výuce obecně, následně se zaměřením na chemii.
Praktická část: Vytvořit dotazníkové šetření pro střední školy zaměřené na využití umělé inteligence ve výuce a navrhnout způsoby použití umělé inteligence ve výuce chemie a vytvořit podpůrné materiály pro střední školy, které budou otestovány na studentech.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Rozvoj a hodnocení didaktických materiálů pro STEM výuku chemie
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající STEM (věda, technologie, inženýrství a matematika) výuky a dostupných materiálů v České republice a zahraničí.
Praktická část: Vytvoření a hodnocení nových didaktických materiálů pro STEM výuku chemie s důrazem na zlepšení porozumění konceptům chemie a jejich praktické aplikace.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Výroba papíru: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se historických a současných technologií výroby papíru. Dále provést analýzu učebnic chemie pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol a diskutovat mezipředmětové vazby pro dané téma.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů pro efektivnější výuku výroby papíru, včetně technologického schématu. Zmapovat výrobce papíru v České republice a vytvořit didaktické video na zvolené téma. Vytvořené materiály otestovat na vybrané střední škole.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Výroba octa: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se historických a současných technologií výroby octa. Dále provést analýzu učebnic chemie pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol a diskutovat mezipředmětové vazby pro dané téma.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů pro efektivnější výuku výroby octa, včetně technologického schématu. Zmapovat výrobce v České republice a vytvořit didaktické video na zvolené téma. Vytvořené materiály otestovat na vybrané střední škole.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Výroba syntetických polymerů: tvorba podpůrných výukových materiálů pro střední školy
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající se současných technologií výroby polymerů. Dále provést analýzu učebnic chemie pro střední školy, zařazení tématu v RVP (G, víceleté G) a analýzu ŠVP vybraných škol a diskutovat mezipředmětové vazby pro dané téma.
Praktická část: Tvorba nových podpůrných výukových materiálů pro efektivnější výuku výroby syntetických polymerů, včetně technologického schématu. Zmapovat výrobce v České republice a vytvořit didaktické video na zvolené téma. Vytvořené materiály otestovat na vybrané střední škole.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Tvorba sady písemek k učivu ZŠ a SŠ
Teoretická část: Provést literární rešerši týkající správného způsobu testování a hodnocení žáků na ZŠ a SŠ. Vyhledat knihy a sbírky, které se tomuto tématu věnují.
Praktická část: Tvorba sady písemek pro ZŠ a SŠ. Vytvořené materiály otestovat na vybrané základní nebo střední škole.
vedoucí práce: Mgr. Kamila Petrželová, Ph.D.
Používání čidel Vernier a Pasco na základních a středních školách
Teoretická část: Nabídka čidel, vývoj a dostupnost v průběhu let. Možnosti jejich využití v chemickém vzdělávání.
Praktická část: Dostupnost jednotlivých čidel na školách v Olomouci a jejich reálné využívání v průběhu let, ověřené experimenty používané učiteli ve výuce.
vedoucí práce: Mgr. Jana Prášilová, Ph.D.
Nová koncepce oboru Chemie v RVP pro základní vzdělávání – tvorba metodiky pro vybraný vzdělávací obsah
Teoretická část: Změny v oboru Chemie v RVP pro základní vzdělávání, porovnání s původní verzí. Možnosti zařazení stávajícího učiva do nového ŠVP.
Praktická část: Tvorba metodiky pro vybranou část vzdělávacího obsahu a její ověření ve výuce.
vedoucí práce: Mgr. Jana Prášilová, Ph.D.
Rovnováha mezi nízkospinovým a vysokospinovým stavem v železitých komplexech se Schiffovými bazemi odvozenými od salicylaldehydu a polydentátních aminů
Teoretická část: Literární rešerše zaměřená na přehled koordinačních sloučenin Fe(III) se Schiffovými bazemi vykazující změnu spinového stavu.
Praktická část: Příprava vybraných polydentátních Schiffových bazí a od nich odvozených koordinačních sloučenin Fe(III), studium připravených látek s důrazem na monokrystalovou RTG analýzu a magnetické vlastnosti.
vedoucí práce: RNDr. Zdeněk Smékal, Ph.D.
Křížení spinových stavů u magneticky zajímavých železitých komplexů s 2,2´-dihydroxyazobenzenem
Teoretická část: Literární rešerše zaměřená na koordinační sloučeniny Fe(III) s 2,2´-dihydroxyazobenzenem a jeho analogy.
Praktická část: Příprava nových koordinačních sloučenin Fe(III) s 2,2´-dihydroxyazobenzenem jako ligandem, studium připravených látek s důrazem na monokrystalovou RTG analýzu a magnetické vlastnosti.
vedoucí práce: RNDr. Zdeněk Smékal, Ph.D.
Výukové metody na středních školách
Teoretická část: Literární rešerše týkající se problematiky výuky za středních školách. Metody a s tím související pojmy ve výuce chemie dle platného RVP. Srovnání různých druhů středních škol.
Praktická část: Zapojení různých metod do výuky chemie na střední škole. Návrh vhodných aktivit pro využití v současné gymnaziální a průmyslové škole.
vedoucí práce: Mgr. Tomáš Šilha, Ph.D.
Netradiční chemické pokusy
Teoretická část: Literární rešerše týkající se problematiky výuky na středních nebo základních školách. Metody a s tím souvisejících pojmy ve výuce chemie dle platného RVP a bezpečnostních zákonů.
Praktická část: Navržení chemických pokusů do vzdělávacího procesu na středních školách. Vyzkoušení všech pokusů v laboratoři a jejich zpracování pro výukový proces.
vedoucí práce: Mgr. Tomáš Šilha, Ph.D.
Syntéza a studium stability modelových fluorovaných polosendvičových komplexů
Teoretická část: Literární rešerše biologicky aktivních polosendvičových komplexů Ru, Rh, Os a Ir, se zaměřením na fluorované sloučeniny a studium roztokové stability.
Praktická část: Syntéza modelových koordinačních sloučenin s fluorderiváty jednotlivých ligandů; studium stability vhodnými analytickými technikami (např. NMR).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Možnosti funkcionalizace polosendvičových komplexů platinových kovů
Teoretická část: Literární rešerše multi-cílových biologicky aktivních polosendvičových Ru(II), Rh(III), Os(II) a Ir(III) komplexů.
Praktická část: Téma zaměřené na biologickou funkcionalizaci arenových a arenylových η‑koordinovaných ligandů; syntéza a fyzikálně-chemická charakterizace vybraných modelových komplexů.
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Studium reaktivity CO2 v přítomnosti polosendvičových komplexů vybraných platinových kovů
Teoretická část: Literární rešerše polosendvičových komplexů Ru, Rh, Os a Ir a jejich vztahu k CO2.
Praktická část: Studium interakce vybraných polosendvičových komplexů s CO2 relevantními analytickými technikami (např. NMR spektroskopií).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Studium reaktivity polosendvičových komplexů s reaktivními kovem-aktivovanými ligandy
Teoretická část: literární rešerše biologicky aktivních polosendvičových komplexů Ru, Rh, Os a Ir se zaměřením na ligandy nesoucí vybrané centrum chemické reaktivity (např. azo vazba).
Praktická část: experimentální studium stability vybraného polosendvičového komplexu v přítomnosti vybraných biomolekul (např. NADH nebo askorbát) vhodnými analytickými technikami (např. NMR nebo HPLC).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Studium katalytických aktivit polosendvičových komplexů vybraných přechodných kovů
Teoretická část: Literární rešerše katalyticky aktivních polosendvičových komplexů Ru, Rh, Os a Ir.
Praktická část: Experimentální studium katalytické aktivity (např. hydrogenační reakce nebo vývoj vodíku) vybraných polosendvičových komplexů Ru, Rh, Os a Ir.
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Koordinační sloučeniny pro fotodynamickou terapii
Teoretická část: Literární rešerše protinádorově aktivních komplexů pro PDT (se zaměřením na komplexy platinových kovů).
Praktická část: Syntéza a studium foto(bio)chemických vlastností vybraných komplexů vhodnými analytickými technikami (např. elektronová (UV-Vis) spektroskopie, fluorescenční spektroskopie nebo NMR).
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.
Tvorba obsahu webu Chemie žije
Teoretická část: Aspekty multimediálního vzdělávání.
Praktická část: Tvorba obsahu nově vznikajícího didaktického chemického webu, samostatné vkládání relevantních informací (např. základní informace o chemických prvcích) na příslušný web.
vedoucí práce: doc. Mgr. Pavel Štarha, Ph.D.