Na téma Pregraduální příprava učitelů přírodovědných předmětů a matematiky se na přírodovědecké fakultě konala beseda u kulatého stolu. Jako každoročně bylo setkání určeno pro budoucí učitele přírodovědných předmětů, pedagogické pracovníky z didaktických oborů a učitele středních škol.
V přednášce nazvané Proč využívat Teorii typů ve výchově a vzdělávání vystoupila psycholožka Šárka Miková z MeaGnossis Praha, autorka a realizátorka vzdělávacích programů pro školy, neziskové organizace a firmy. „Přednáška byla věnována představení konceptu vrozených potřeb, které zásadním způsobem ovlivňují vnitřní motivaci člověka a výrazně se promítají do učebního stylu studentů i výukového stylu učitelů," uvedla Jana Slezáková z kabinetu pedagogické přípravy. Jak dále doplnila, znalost vrozených potřeb umožňuje pedagogům efektivněji vyučovat a studentům se lépe učit.
Dalším hostem besedy byla Ivana Machačíková z gymnázia Zlín - Lesní čtvrť, která se zaměřila na zefektivnění a zkvalitnění vyučovacího procesu přírodovědných předmětů. „Přednáška na téma Mezipředmětové vazby ve vyučování matematice a chemii na středních školách prezentovala využití matematického aparátu na konkrétních případech ze středoškolské chemie tak, aby ukázkové příklady mohly sloužit současným i budoucím učitelům matematiky a chemie," uvedl Josef Molnár, vedoucí kabinetu pedagogické přípravy.
Závěr besedy přinesl zajímavou diskusi a zamyšlení přítomných učitelů a studentů. „Psychologické potřeby si většinou přímo neuvědomujeme a předpokládáme, že stejné potřeby mají i ostatní. Opakovaně překvapuje, když vázne komunikace s druhým člověkem a dochází k nedorozumění ve výuce či výchově. To, co funguje na jedno dítě, nemusí fungovat na druhé," shrnula obsah diskuse Jana Slezáková.
Kulatý stůl je na podzim tradičně pořádán v rámci řešení rozvojového projektu MŠMT s názvem Moderní trendy ve vzdělávání v pregraduální přípravě budoucích pedagogických pracovníků na Univerzitě Palackého v Olomouci.