Life in Czechia during a covid-19 pandemic: What are actual preventive measures? (Last update: 10 May)

Pondělí 10. květen 2021, 5:33

As of 10 May, the current system of exemptions allowing the most important retail segments has ended. All retailers can open again, the reduction of a range of products and markets has also ended, the range of services has been significantly expanded. On the same date, other groups of pupils and students have returned to schools for full-time classes.

It is no longer mandatory to wear a mask or a respirator outside where it is possible to keep the maximum number of two people on less than two meters. In inside premises, wearing respirators is still needed.

Restaurants have to continue to do without customers and the same applies, with some exceptions, also to hotels and other accommodation facilities. Swimming pools, fitness centres, etc. remain closed. 

Regular weekly testing of UP employees and students continues. Details.

Recent information on regime at UP can be found here.


You can follow the latest information in English on pandemic situation and preventive measures in Czechia on:

There is also COVID-19 information hotline (dial 1221) available in English from anywhere in the Czech Republic on weekdays from 8 a.m. to 7 p.m. and on weekends from 9 a.m. to 4:30 p.m.

Every new information regarding the regime at Palacký University are regularly updated on www.upol.cz/en/covid-19.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)