O zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů diskutovali účastníci kulatého stolu

RNDr. Jana Slezáková, prof. Josef Molnár
Foto: Šárka Chovancová
Pátek 23. listopad 2018, 15:56 – Text: Šárka Chovancová

Na téma Pregraduální příprava učitelů přírodovědných předmětů a matematiky se na přírodovědecké fakultě konala beseda u kulatého stolu. Jako každoročně bylo setkání určeno pro budoucí učitele přírodovědných předmětů, pedagogické pracovníky z didaktických oborů a učitele středních škol.

V přednášce nazvané Proč využívat Teorii typů ve výchově a vzdělávání vystoupila psycholožka Šárka Miková z MeaGnossis Praha, autorka a realizátorka vzdělávacích programů pro školy, neziskové organizace a firmy. „Přednáška byla věnována představení konceptu vrozených potřeb, které zásadním způsobem ovlivňují vnitřní motivaci člověka a výrazně se promítají do učebního stylu studentů i výukového stylu učitelů," uvedla Jana Slezáková z kabinetu pedagogické přípravy. Jak dále doplnila, znalost vrozených potřeb umožňuje pedagogům efektivněji vyučovat a studentům se lépe učit.

Dalším hostem besedy byla Ivana Machačíková z gymnázia Zlín - Lesní čtvrť, která se zaměřila na zefektivnění a zkvalitnění vyučovacího procesu přírodovědných předmětů. „Přednáška na téma Mezipředmětové vazby ve vyučování matematice a chemii na středních školách prezentovala využití matematického aparátu na konkrétních případech ze středoškolské chemie tak, aby ukázkové příklady mohly sloužit současným i budoucím učitelům matematiky a chemie," uvedl Josef Molnár, vedoucí kabinetu pedagogické přípravy.

Závěr besedy přinesl zajímavou diskusi a zamyšlení přítomných učitelů a studentů. „Psychologické potřeby si většinou přímo neuvědomujeme a předpokládáme, že stejné potřeby mají i ostatní. Opakovaně překvapuje, když vázne komunikace s druhým člověkem a dochází k nedorozumění ve výuce či výchově. To, co funguje na jedno dítě, nemusí fungovat na druhé," shrnula obsah diskuse Jana Slezáková.

Kulatý stůl je na podzim tradičně pořádán v rámci řešení rozvojového projektu MŠMT s názvem Moderní trendy ve vzdělávání v pregraduální přípravě budoucích pedagogických pracovníků na Univerzitě Palackého v Olomouci.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)