Studijní plány 2024/2025
Bakalářské studium – samostatné studijní programy
Studium probíhá v prezenční formě a ve vybraných studijních programech ve formě kombinované.
Prezenční studium
Biologie, ekologie a životní prostředí
- Biologie a ekologie
- Ekologie a ochrana životního prostředí
- Experimentální biologie – specializace Experimentální biologie
- Experimentální biologie – specializace Experimentální biologie rostlin
- Molekulární a buněčná biologie
Fyzika
- Aplikovaná fyzika
- Biofyzika – specializace Obecná biofyzika
- Biofyzika – specializace Molekulární biofyzika
- Digitální a přístrojová optika
- Nanotechnologie
- Obecná fyzika a matematická fyzika
- Optika a optoelektronika
- Přístrojová a počítačová fyzika
Chemie
- Aplikovaná chemie
- Bioanorganická chemie
- Biochemie
- Bioinformatika
- Bioorganická chemie a chemická biologie
- Biotechnologie a genové inženýrství
- Chemie
- Chemie – analytik specialista
- Nanomateriálová chemie
Informatika
- Informační technologie
- Informatika – specializace Obecná informatika
- Informatika – specializace Programování a vývoj software
Matematika
- Aplikovaná matematika – specializace Data Science
- Aplikovaná matematika – specializace Matematika v ekonomické praxi
- Aplikovaná matematika – specializace Průmyslová matematika
- Matematika
Vědy o Zemi
- Environmentální geologie
- Environmentální rizika a klimatická změna
- Environmentální studia a udržitelný rozvoj
- Geografie
- Geoinformatika a kartografie
- Mezinárodní rozvojová a environmentální studia
- Mezinárodní rozvojová studia
- Petroleum Engineering
Zdravotnické obory
Kombinované studium
Bakalářské studium sdružené (učitelské)
Sdružené studium je tvořeno kombinací dvou studijních programů – hlavního (maior) a vedlejšího (minor).
Studium probíhá v prezenční formě a ve vybraných studijních programech ve formě kombinované.
Prezenční studium
- Biologie pro vzdělávání
- Biologie a environmentální výchova pro vzdělávání
- Deskriptivní geometrie pro vzdělávání
- Fyzika pro vzdělávání
- Geografie pro vzdělávání
- Geologie a ochrana životního prostředí pro vzdělávání
- Chemie pro vzdělávání
- Informatika pro vzdělávání
- Matematika pro vzdělávání
Kombinované studium
Navazující magisterské studium – samostatné studijní programy
Studium probíhá v prezenční formě a ve vybraných studijních programech ve formě kombinované.
Prezenční studium
Biologie, ekologie a životní prostředí
- Bioanalytická laboratorní diagnostika ve zdravotnictví – Experimentální biologie
- Botanika
- Ekologie a ochrana životního prostředí
- Experimentální biologie rostlin
- Fytopatologie
- Hydrobiologie
- Molekulární a buněčná biologie
- Ochrana a tvorba krajiny
- Plant Biology
- Zoologie
Fyzika
- Aplikovaná fyzika
- Biofyzika
- Digitální a přístrojová optika
- Nanotechnologie
- Obecná fyzika a matematická fyzika
- Optika a optoelektronika
Chemie
- Analytická chemie
- Analytický biochemik
- Anorganická chemie – specializace Anorganické materiály
- Anorganická chemie – specializace Bioanorganická chemie
- Biochemie
- Bioinformatika
- Bioorganická chemie a chemická biologie
- Biotechnologie a genové inženýrství
- Fyzikální chemie
- Nanomateriálová chemie
- Organická chemie
Informatika
- Aplikovaná informatika – specializace Počítačové systémy a technologie
- Aplikovaná informatika – specializace Vývoj software
- Informatika – specializace Obecná informatika
- Informatika – specializace Umělá inteligence
Matematika
Vědy o Zemi
- Development Studies and Foresight – specializace International Development Studies
- Development Studies and Foresight – specializace Foresight
- Environmentální geologie
- Environmentální rizika a klimatická změna
- Geografie a regionální rozvoj
- Geoinformatika a kartografie
- Global Development Policy
- Globální udržitelný rozvoj – specializace Mezinárodní rozvoj
- Globální udržitelný rozvoj – specializace Tranzice k udržitelnosti
- Mezinárodní rozvojová a environmentální studia
Zdravotnické obory
Kombinované studium
Navazující magisterské studium sdružené (učitelské)
Sdružené studium je tvořeno kombinací dvou studijních programů – hlavního (maior) a vedlejšího (minor).
Studium probíhá v prezenční formě a ve vybraných studijních programech ve formě kombinované.
Prezenční studium
- Učitelství biologie pro střední školy
- Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy
- Učitelství fyziky pro střední školy
- Učitelství geografie pro střední školy
- Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy
- Učitelství chemie pro střední školy
- Učitelství informatiky pro střední školy
- Učitelství matematiky pro střední školy
Kombinované studium
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy
- Učitelství fyziky pro střední školy
- Učitelství geografie pro střední školy
- Učitelství matematiky pro střední školy
Kombinované studium jednooborové
Studium je určeno k doplnění aprobace pouze pro absolventy navazujícího magisterského, resp. magisterského studia učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů.
Celouniverzitní nabídka předmětů typu "C"
Student si může zapsat volitelné předměty uvedené ve studijních programech ostatních fakult UP nebo v celouniverzitní nabídce pro příslušný akademický rok pouze s celkovou hodnotou nejvýše 4 kreditů. Celkový počet kreditů za volitelné předměty absolvované na jiných fakultách UP nesmí přesáhnout 8 kreditů za celé studium (Čl. II směrnice děkana přírodovědecké fakulty A-17/4-SD).
Vysvětlivky zkratek
Př | přednáška | |
Sem | seminář | |
Cv | cvičení | |
Zk | zkouška | |
Zp | zápočet | |
Ko | kolokvium | |
Szv | státní závěrečná zkouška | |
Odp | obhajoba diplomové práce | |
Ozp | obhajoba závěrečné (bakalářské) práce | |
Z | zimní semestr | |
L | letní semestr | |
* | vazba na jiné předměty (podmiňující nebo vylučující předměty) | |
S | počet hodin za semestr | |
DS | počet dnů za semestr | |
TS | počet týdnů za semestr | |
HR | počet hodin za rok | |
TR | počet týdnů za rok |